Bijna kerst, bijna familie,bijna Tim!:) - Reisverslag uit l'Alcora, Spanje van Maria Verstoep - WaarBenJij.nu Bijna kerst, bijna familie,bijna Tim!:) - Reisverslag uit l'Alcora, Spanje van Maria Verstoep - WaarBenJij.nu

Bijna kerst, bijna familie,bijna Tim!:)

Blijf op de hoogte en volg Maria

24 December 2012 | Spanje, l'Alcora

Goedemiddag Nederlandse mensen!

Toch nog een reisverslag van mij, na bijna alweer 1,5 week... en dit keer moet ik eerlijk bekennen dat ik het echt vergeten was. Dit komt denk ik door de leuke zenuwen en alle voorbereidingen die ik tref voor de komende 14 dagen! Want wow, wat ga ik een leuke tijd tegemoet:) Daar twijfel ik geen moment over!

Over een paar uur hoopt mijn familie in Alcora aan te komen!! Mijn ouders en mijn broers,wat een luxe:) Ik heb gezonde zenuwen en kan haast niet meer wachten! Ik heb al vernomen dat ze veilig in Barcelona zijn aangekomen en een auto hebben gehuurd,dus dat gaat allemaal goed, nu alleen nog wachten....

Afgelopen dagen heb ik het ook erg goed gehad, lekker bezig en dus weer geen moment verveeld en heel erg uitgekeken naar kerst, vooral omdat mijn familie komt. En zodra mijn ouders vertrekken na een week, komt Tim mij voor een week vergezellen!
Verder probeer ik nog zoveel mogelijk dingen hier te doen, mensen te ontmoeten,etc. Omdat ik nog maar 4 weken in Spanje zal zijn... wow, wat gaat de tijd toch snel! Ook mijn gastouders beginnen er telkens over en vinden het echt niet leuk dat ik straks weer ga.... voor mij, blijft het dubbel!

Maar nu wat ik allemaal gedaan heb, vorig weekend was ik in Valencia met de GBU jeugdgroep van de kerk. Dit was een bijeenkomst met andere jeugdgroepen uit de regio en dus erg leuk om weer mensen te ontmoeten,samen een kerstlunch te hebben en verhalen te delen over hoe je God hebt leren kennen en wat je van Hem gezien hebt afgelopen jaar.
Zo kom ik al steeds meer in de kerstsfeer,want ook zondagavond hadden we in Onda met onze eigen kerk een kerstviering al! Erg bijzonder,vooral omdat ik mijn gastouders had uitgenodigd en ze wel met mij mee wilden. Bijzonder,want mijn gastvader gaat nooit naar een kerk en mijn gastmoeder was nog nooit ergens anders dan de katholieke kerk geweest. Ze vonden het erg mooi en vrolijk met kerstliederen en we hebben weer mooi gesprek over het geloof kunnen hebben. Dank God voor deze mogelijkheid weer!

Mijn week was verder aardig normaal met school,zwemmen en Engels lesgeven. Wat extra dingen: Maandagmiddag ben ik na mijn Spaanse les met 5 klasgenoten pizza wezen eten, was erg gezellig en weer een verwarrende boel wat betreft praten, want we kunnen allemaal niet zo goed Spaans en verder hebben we allemaal onze eigen taal, ook Engels helpt je vaak niet en dus worden er zinnen gemaakt met minstens 3 verschillende talen in één! Toch was het erg gezellig en heerlijk in de zon.
Ook woensdag heb ik erg veel lol gehad met mijn klasgenoten,want ik had mijn foto camera meegenomen,aangezien het de laatste les was voor de vakantie. En hebben we dus veel foto's gemaakt en hebben ze gelachen om hoe ik lerares speelde in 5 talen(a) We hebben namelijk bijna 16 verschillende nationaliteiten in de klas en ik probeerde een paar talen;)

Deze week heb ik ook veel opgepast en was het goed weer,dus heerlijk met Miriam in het park in het zonnetje gespeeld! We vallen dan heerlijk op als 2 blondines en krijgen genoeg opmerkingen,haha.
Toen begon vrijdagavond voor mij al een beetje kerst, en dit jaar niet in Nebo zingen op kerstochtend, maar een paar dagen eerder in Alcora op de straat en bij mensen in de gang kerstliedjes gezongen! Erg mooi om te doen, ik deed namelijk mee met de groep uit onze kerk in Onda. Iedereen kwam naar Alcora en met zo'n 30 man hebben we Alcora een goed en gezegend kerstfeest toegezongen! We zijn ook in een paar huizen geweest en de mensen werden echt vrolijk van ons:)

Na de kerstliedjes gezongen te hebben, ging ik naar Castellón samen met, inmiddels mijn vriendin, de Spaanse Miriam logeren bij een vrouw uit de kerk met nog 2 Engelse meisjes en hadden we een kerstdiner en vooral veel gezelligheid:) We zijn 's nachts om 00:00 nog naar de zee en de haven gegaan,mooi hoor!

Zaterdagochtend werd ik dus wakker in Castellon en na goed uitgeslapen te zijn om 3 uur weer geluncht in Alcora met mijn gastouders. Daarna heb ik boodschappen gedaan in de Aldi, jaja, de Aldi, die hebben ze ook in Spanje, al moesten we er een halfuur voor rijden. Wel leuk en hij lijkt best wel op die van in Nederland. Zo kon ik alvast wat boodschappen doen voor mijn ouders;)

Nu is het maandag en word ik net gebeld door mijn moeder! Waaahhhh, ze zijn in de buurt, dus ik ga mijn klaarmaken.
Ik wil jullie allemaal een heel gezegende kerstfeest toewensen en alvast een gelukkig nieuwjaar! Gods zegen en tot over een poos,want als mijn familie en Tim hier zijn,ga ik niet veel typen;)

Buenas fiestas!! Maria

  • 24 December 2012 - 16:30

    Riande:

    Fijne kerstdagen en geniet van de familie om je heen!! :)

  • 24 December 2012 - 17:57

    Arivlinder:

    Hoi Maria!

    Ik kan het toch niet laten om ook op dit verslag te reageren, ook al deed ik dit een kwartiertje geleden nog op het vorige. ;)
    Nogmaals goede kerstdagen en daarnaast ook een gezellige verjaardag donderdag:
    geef je moeder maar een knuffel namens mij.

    LIefs!

  • 24 December 2012 - 20:17

    Rianne De Jong:

    Lieve Maria,

    Wat fijn dat je familie nu bij je is! Heel veel plezier met elkaar!! En ook als Tim volgende week komt natuurlijk ;-)!!

    Knuffel van mij

  • 25 December 2012 - 07:41

    Henriëtte:

    Lieve Maria,
    Op deze vroege kerstmorgen wil ik je graag een heel mooi en bijzonder kerstfeest wensen! De nacht waarin Jezus geboren werd, was een heel gewone nacht. Niet een nacht waarvoor je wakker zou blijven. Maar hoe bijzonder werd die nacht toen de zwarte lucht openbrak, uitbarstte in helderheid, en het hemelnieuws de aarde bereikte! Deze kerst moet voor jou wel bijzonder zijn. Wat heerlijk dat je familie nu bij je is! Geniet ervan om deze dagen met hen door te brengen en doe hen de hartelijke groeten van ons uit Harderwijk!!
    Veel liefs, Henriëtte

  • 26 December 2012 - 20:35

    Arianne:

    Lieve Maria,

    Leuk om (opnieuw) je enthousiaste verhalen te lezen. Ook bedankt voor je kaart trouwens! Voordat je ging, dacht ik dat 'het hoofdstuk Spanje' wellicht een vorm van retraite voor jou zou zijn, maar dat blijkt een dwaze gedachte te zijn geweest... :)! Bijzonder dat je in zo korte tijd alweer zoveel nieuwe vrienden hebt gemaakt en mooie gesprekken met mensen mag voeren. Ik kijk ernaar uit je verhalen ook 'live' nog een keer te horen, met (ongetwijfeld) mooie foto's erbij en af en toe een giechel of uithaal die je relaas ondersteunt!
    Graag zien we je over een paar weken; Tim zie je maandag (hij loopt al een beetje te ijsberen :))
    Geniet van al het goede en wees zuinig op jezelf!
    Lieve groet van Arianne
    en de andere Spekkies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 11991

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 22 Januari 2013

Als vrijwilliger naar Spanje

Landen bezocht: