Bienvenido en L'alcora! - Reisverslag uit l'Alcora, Spanje van Maria Verstoep - WaarBenJij.nu Bienvenido en L'alcora! - Reisverslag uit l'Alcora, Spanje van Maria Verstoep - WaarBenJij.nu

Bienvenido en L'alcora!

Blijf op de hoogte en volg Maria

17 Oktober 2012 | Spanje, l'Alcora

Jaaaa, aangekomen in Alcora!:)

En ben helemaal gelukkig dat ik jullie al een berichtje kan sturen, dat betekent namelijk dat ik gewoon wifi heb! En bij de Amerikanen thuis kon ik op de wifi (met de laptop en mobiel) en bij het gastgezin, waar ik nu op mijn bed lig bij te komen van alle indrukken... pff... Na 3,5 uur slaap van afgelopen nacht, ben ik blij dat ik nu op mn 'eigen' bed lig!

Maar wat een dag al, om 03:30 ging de wekker en toen was het afscheid nemen van mn broers en brachten mn ouders me naar schiphol! En toen stond ik opeens zelf op het vliegveld. Dan denk je, ik heb al zooo vaak in mijn leven gevlogen,dit doe ik wel ff... nou dat was nog lastiger dan ik dacht en vreemd om alleen te zijn! Maar na een poosje zoeken en 20 min. lopen kwam ik bij de juiste gate en kon al snel het vliegtuig in. Toen 2,5 gevlogen en toen kwam ik aan op Airport Valencia. Het begon al leuk in het vliegtuig, want ik zat dus naast 2 Spaanse meiden die volop in het Spaans aan het ratelen waren, de hele vlucht. Dus ik dacht: nou es kijken of ik dat al kan volgen... haha, dat viel dus heeel vies tegen. Dus ik dacht: nou dat gaat wat worden die 3 maanden (niet echt gerustellend)!;)

In Valencia werd ik opgehaald door B.J. (Amerikaan) en zijn lieve dochtertje van 2 jaar (Miriam,die de hele dag niks anders zegt dan: Mariaaaaa en plane, blijkbaar was ze erg gefascineerd door het feit dat ik met een vliegtuig ben gekomen). Gelukkig herkende we elkaar van de foto en ging dat vrij snel. Zo kwam ik om half 11 al aan in Alcora! Mooie route er naar toe, bergennn! En niet te vergeten een bijna strakke blauwe lucht, 24 graden,genieten:)
Alcora is niet zo groot en bestaat voornamelijk uit appartementen, wel een mooie geelbruine kleur, wat er op zich wel gezellig uit ziet met de zon erop:) Verder wel kleine straatjes, maar als je ver weg kijkt zie je de bergen. Ik werd eerst naar het appartement van de Amerikanen gebracht en was leuk om de baby (Laura, 6 weken) en de vrouw van B.J. te ontmoeten. Ik kreeg uitgebreid informatie wat me allemaal te wachten gaat staan en er werden foto's van familieleden uitgewisseld. Toen tijd voor de lunch, dat is warm eten in Spanje: kip met witte wijn, spaghetti met ei en melksaus en salade en oja olijven en stokbrood mocht je er ook bij:) Na het ontbijt mocht ik een siesta houden, heerlijk om even 1,5 uur bij te slapen!

Om 5 uur ging ik daarna met B.J. naar mijn gastgezin voor de komende 3 maanden, wel spannend hoor! Ik woon dus in bij een ouder echtpaar en ze zijn erg gezellig en gastvrij, maar ook erg Spaans! Met dat laatste bedoel ik: ze ratelen erop los in het Spaans! Wow, daar schrok ik wel even van, want ik volg het dus echt niet en daarbij komt dat ze geen woord Engels kunnen. Dus dat is op een erg spannende manier communiceren momenteel! Toch heb ik een halfuur geleden eten van ze gehad (tortilla,sandwich,stokbrood,yoghurt) en ik begreep dat ze eten voor me klaar hadden staan:) Gelukkig heeft B.J. me geholpen met vertalen van belangrijke vragen en info. Verder ben ik ook benieuwd hoe het gaat lopen,want ik hoorde vandaag dus dat ze niet christelijk zijn en zich katholiek noemen, maar niet eens een bijbel in huis hebben. Hele uitdaging dus:)
Ook ben ik dik tevreden met mijn kamer, want ik ga er iets moois voor mezelf van maken en ik heb een goed bed!

Ik zie er nu dan ook erg naar uit om dat bed even te gaan proberen, want ben erg moe en probeer alles te verwerken! Hele dag engels praten met de Amerikanen is al wennen en nu heb ik dus ook het vrolijke Spaanse echtpaar;) Morgenochtend heb ik een meeting bij de Whitakers met verschillende ECM-medewerkers en 's middags een rondleiding in alcora. Ben benieuwd en heb er zin in!

Slaap lekker allemaal en bedankt voor het lezen, want het is nog best een lang verhaal geworden, maarja, kheb al zoveel beleefd, al zeg ik het zelf...(a)

Adiosss! - Ik probeer ook een aantal foto's al te uploaden;) -
Maria

  • 17 Oktober 2012 - 22:30

    Henriëtte:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Ik wens je een heeeeeele goede nacht toe!!!
    liefs.

  • 17 Oktober 2012 - 22:54

    Carmen:

    Hey Maria,
    Je reis klinkt nu al echt zo leuk en herkenbaar! En ik zal je gerusstellen, binnen een week begrijp je het meeste in je gastgezin wel hoor, dat spaanse taaltje is niet zo moeilijk je went er snel aan! Mocht je nog een keer iets uit ´de grote stad´ nodig hebben dan hoor ik het wel ;p. In iedergeval veel plezier! Ik ga je via deze blog lekker volgen.
    Xxx

  • 17 Oktober 2012 - 23:18

    Connie:

    Ha Maria,
    De spits is eraf!
    Super gedaan en hopenlijk ben je nu al in dromenland...
    Sucesssss
    Groet van Connie Meijerink

  • 17 Oktober 2012 - 23:41

    Jan Monster:

    Dag Maria,

    Leuk verslag. Je blijft lezen en het is beslist niet saai!!
    Het ga je goed daar, slaap lekker want dat heb je nu wel nodig, en ook ik wens je alle succes daar.

    Een hartelijke groet,
    Jan Monster.

  • 17 Oktober 2012 - 23:44

    Evita:

    Mariaaaaaaaaa,
    Wajoooh, klinkt paradijselijk =) 's Middags kip en witte wijn (a) Bergen, 24gr, zon.. Wow!
    Gelijk flink in het diepe gegooid met dat Spaanse geratel! Leer je waarschijnlijk het meest van,
    maar wel moeilijk communiceren aan het begin zeg :O
    Ik zeg: Jij bent dapper en vast een lichtje voor al die mooie mensen daar!!
    *wish u luck*
    Kus!

  • 18 Oktober 2012 - 00:11

    Klarissa:

    Wauw Maria in Spanje... Ik dacht dat je bij die Amerikanen zou slapen. Wat een avontuur! Ben nu al benieuwd naar het vervolg. Geniet ervan meid! Liefs, Klaris

  • 18 Oktober 2012 - 00:13

    Janny Verstoep:

    Hoi Maria,
    Je ligt nu vast al al lekker te slapen ( hoop ik). Ik opende nu pas net mijn mail na ook een lange dag; alleen wat later begonnen dan jij vandaag! alhoewel ik vanmorgen om 6.30 uur nog aan je gedacht heb; toen was je al ingecheckt en bijna in het vliegtuig den ik. fijn om al zo snel iets te horen, en dat je zo goed en makkelijk contact kan hebben. Ik wens je voor nu een goede nachtrust toe, en voor morgen een boeiende dag. Sterkte met het Spaans! Je zult vast snel wat dagelijkse dingen oppikken denk ik! En omdat ze in je gastgezin ggen Engels spreken, móet het wel in het Spaans, en zul je het des te sneller oppikken. Alleen in het begin wel even flink pittig denk. Succes en groetjes, t. janny

  • 18 Oktober 2012 - 08:21

    Sharon H.:

    Ha Maria, wat goed en leuk dat je al geschreven hebt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je op moment van schrijven helemaal kapot was! Maar wat bijzonder wat je allemaal meemaakt! En ook bijzonder dat je op meer manieren dan je had gedacht een getuige van God mag zijn ;-) Geniet!!!!!! Liefs, Sharon

  • 18 Oktober 2012 - 09:43

    Willine:

    Hola! Leuk zo'n eerste bericht vanuit Spanje, en heul herkenbaar! Het is best heftig hoor! Maar Spaans ga je gauw genoeg onder de knie krijgen als je in een gastgezin zit dat alléén Spaans spreekt. Heel veel succes en zegen daar. Ben ook heel benieuwd naar je werk. Adios y hasta luego :)

  • 18 Oktober 2012 - 22:49

    Maria Verstoep:

    Iedereen,bedankt voor de reacties, erg leuk om te lezen!:)

    jaja, Carmen, ik zit opeens een stukje dichterbij! Lijkt me leuk om jou een keertje te meeten;) Gaat het goed bij jou? Vermaak je je in Valencia?

    Dankjewel Evita! Ik ga inderdaad het spaans sneller leren dan ik dacht, ik krijg zoveel over me heen al;) Je knuffelbeertje staat trouwens op mn bureau te pronken:)

    Ja Sharon dat vind ik ook wel bijzonder! Al zou dat getuige zijn echt alleen nog maar in houding zijn, want ik kan nog niet eens vertellen hoe mijn dag was, moet je nagaan hoe ik in mijn geloof sta,haha;)

    Adios allemaal, ik ga weer slapen!
    Maria

  • 19 Oktober 2012 - 11:56

    Willeke:

    Hey Maria,

    veel succes met alles wat je ga doen, en natuurlijk vooral met het spaans ;-)
    En ik ga je verhalen zeker volgen!

    Groetjes Willeke

  • 19 Oktober 2012 - 13:23

    Petra:

    Hola prima,

    Me alegro mucho que estas bien y que has tenido un buen viaje a España! Mucha suerte con el idioma, entiendo lo que sentis y no poder entender nada de lo que dice la gente. De verdad, los españoles (y tambien la gente de latino america) hablan demasiado rapido. Pero lo vas a aprender muy rapido, estoy segura! Espero que tengas un tiempo maravillosa alla y que tambien puedas ayudar a las personas que esten en la fundacion.

    Cuidate mucho!!

    Besos Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 12013

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 22 Januari 2013

Als vrijwilliger naar Spanje

Landen bezocht: